De Uni, Göteborg en de Hammers! - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Sjoerd Jansen - WaarBenJij.nu De Uni, Göteborg en de Hammers! - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Sjoerd Jansen - WaarBenJij.nu

De Uni, Göteborg en de Hammers!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

27 Januari 2014 | Zweden, Halmstad

De eerste volledige week in Zweden stond vooral in het teken van veel colleges. Dit zal echter de enige week in mijn tijd in Zweden zijn dat ik elke dag naar de Universiteit ben geweest. Veel Colleges heb ik namelijk niet. Max 10 uurtjes per week. Goede zaak als je het mij vraagt. In de komende maanden ga ik de vakken Marketing, Strategische Marketing en Engels volgen. Engels zal opgedeeld worden in 2 verschillende courses. Deze vakken heb ik eigenlijk al lang en breed gehad in Tilburg, maar ik ben hier voornamelijk om mijn Engels te verbeteren. Door vakken te kiezen waarvan ik de stof al beheers kan ik mij volledig focussen op het Engels.

Genoeg gepraat over de studie. Voor de rest ben ik deze week enkele dagen naar de sportschool gegaan. Waar de sportschool op de Uni in Tilburg vaak overvol was, is het hier een stuk rustiger. Erg relax om voor of na mijn college even te gaan sporten. Naast een abonnement bij deze sportschool heb ik me ingeschreven voor de "Student League", een zaalvoetbalcompetitie voor de studenten van de universiteit van Halmstad. Ik vorm een team met 4 andere Nederlanders, een Duitse, een Braziliaan en een Portugese jongen. Ik kijk er naar uit om het niveau van de internationale studenten te checken.

Waar ik in Nederland mijn hele weekend vaak volgepland heb, ben ik hier het hele weekend vrij. Om niet het hele weekend met een kater een beetje rond te sneuvelen hadden we besloten om zaterdag naar Göteborg te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Om 10 uur reden we met 6 studenten naar Göteborg. De stad was echter zo groot en het was deze dag zo koud dat we van pub naar pub zijn gegaan om wat te drinken en te eten. Niet veel van de stad kunnen zien, maar het was gezellig!

Voor zondag hadden we met +/- 20 studenten van Krusbaret kaarten gekocht voor de ijshockeywedstrijd Halmstad VS Pantern. Wat ik in mijn vorige verslag vertelde over het niveau van de Halmstad Hammers bleek toch niet helemaal te kloppen. Het was eerder de 2e of de 3e divisie, maar daar ben ik nog steeds niet helemaal achter. Ondanks dat was het wel een leuke wedstrijd die gewonnen werd met 3-2. Dikke prima dus!

Er wordt hier nogal wat afgezopen. De meetings zijn meestal in de "partykitchen" op de begane grond. Hier worden wat drankspelletjes gespeeld waarna iedereen de stad in gaat. Alle clubs sluiten hier al om 3 uur. Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een afterparty in de "partykitchen" is dan ook de enige oplossing. Vlak voor het ontbijt gaat iedereen slapen. Om pa en ma geen hartverzakking te bezorgen zal ik deze woensdag-, vrijdag- en zaterdag avonden dan ook maar niet beschrijven.

X Sjoerd

  • 13 Augustus 2014 - 15:31

    Carolien:

    Hoi Sjoerd,

    Je kent me niet maar ik wil, samen met twee vrienden, ook gaan studeren in Halmstad. Het lijkt me een fantastische ervaring en ik hoop dat mijn Engels stukken vooruit gaat. Want mijn Engels is nu waardeloos. Ik vroeg me alleen af hoe het vervoer van 'de campus' naar de school gaat? Rijden er bussen of moet je een fiets kopen? En heb je nog tips voor mij/ons?

    Alvast bedankt!
    Groetjes Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 5382

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 10 Juni 2014

5 maanden studeren in Halmstad, Zweden

Landen bezocht: